Etiske retningslinjer

Desse retningslinjene dekkjer kjerneområde som innkjøp, myndighetskontakt og pleie av forretningsforbindelsar/kundar og generelle tema som gåver, interessekonflikter og korrupsjon.

Utdrag frå NIK kvalitetssystem;

Overordnet

Bedriften og dens ansatte skal utøve sin virksomhet innenfor samfunnets lover og regler. Lovbestemte krav skal overholdes, og vi deltar ikke i ulovlig samarbeid eller konkurransehindrende aktiviteter. Vi stiller like store krav til våre leverandører som til oss selv.

Følgande krav gjeld i Eid Elektro AS

  • Bedriften skal tilby et sunt og trygt arbeidsmiljø med like muligheter for alle, uavhengig av rase, etnisitet, religion, alder eller seksuell legning.
  • Bedriften respekterer sine ansattes rett til organisering.
  • Våre ansatte skal ikke motta tjenester og gaver av større verdi fra kunder og leverandører. I tvilstilfeller skal leder for forretningsenheten konsulteres.
  • Ved deltakelse på arrangementer i andres regi skal faglig innhold vurderes, og bedriften skal fortrinnsvis dekke kostnadene for egne deltakere.
  • Vi skal vise måtehold i egne representasjonsaktiviteter, og tilstrebe program med faglig innhold og verdi for deltakerne.
  • Bedriften skal overholde gjeldende konkurranselovgivning. Kunder og leverandører skal behandles rettferdig.
  • Vi skal ikke, direkte eller indirekte, tilby, love, etterspørre, kreve eller godta ulovlige eller urettmessige penger eller gaver til personer eller selskap for å påvirke til konkurransemessige fordeler.
  • Regnskapsmessige transaksjoner skal rapporteres korrekt, ihht. god regnskapsskikk og anerkjente prinsipper.
  • Våre ansattes adferd er avgjørende for bedriftens omdømme. Ledere har et overordnet ansvar for å utøve ledelse som skaper en kultur der ryddig adferd anerkjennes, settes pris på og etterleves av alle ansatte.

  • El-proffen
  • ETON
  • NANS
  • nelfo
  • nemko
  • nemko
  • startBank
  • sentralt godkjent
  • Norsk tavleforening
  • Miljøfyrtårn
  • Representerer nordfjord